reklama

Domáca úloha č. 3

Ďalšia zo sady úloh. Tento raz to šlo pomerne hladko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

slová pre Koláča: živôtik, živý plot, vášeň, žatva, minerálka, kasíno, anténa, pehy, návod, dynamit;

Keby ste stáli na tomto mieste ešte pred dvomi rokmi, boli by ste svedkami vášnivej žatvy miestnych dedinčanov. Dievčatá v dlhých bielych šatách, hore zopnutými živôtikmi a dole končiace širokou voľnou suknicou, behajúcich okolo chlapcov, ktorých tváre boli posiate pehami a vlasy mali ryšavé ako hrdzavé železo.

Dnes tu boli dynamitom vyhĺbené základy pre budúce kasíno, na kopci stála anténa, ktorá šírila do okolia ako televízny, tak internetový signál. Život pôvodných osadníkov sa kompletne zmenil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý si vybudoval okolo svojho pozemku plot. Murovaný, alebo živý. Prestali sa starať jeden o druhého, bažili po profite, závideli jeden druhému aj nos medzi očami. Už sa nenaháňali po lúkach a lesoch, radšej chodili do barov na alkohol riedený minerálkou, do budóv, len aby sa skryli očiam starešiny, ktorá sa neustajne snažila presadiť zaužívaný návod na život.

Som rád, že tu nebývam, pomyslím si a zvrtnem sa na päte. Zbožňujem výhľad na stavenisko, na ktorom pracujú moji chlapi a stavajú moju budovu. Toto bude moje piate kasíno a desiata zrujnovaná dedinka v poradí. Už sa neviem dočkať profitu...

slová pre Lenku: bocian, origami, titerný, mlezniť, poker, tunel, priemyselný, zoznam, lekno, post-it;

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Otvorím dvere do bytu a rozsvietim hlavné svetlo. Z práce som prišla prvá... To je divné, partner ma tu obyčajne čaká spolu s návrhom na zaujímavú aktivitu na večer. Asi bude vonku. Obzerám sa po byte a moju pozornosť zaujme bocian z origami, ktorý na mňa hľadí smutnými prikreslenými očkami. Partner je skvelý. Najzručnejší človek akého poznám; ani po tých rokoch ma jeho šikovnosť neprestáva udivovať. Vedľa bociana leží v miske v tvare lekna titerný post-it lístoček, ktorý hlási, že priateľ je vonku a mám mu zavolať. Z vrecka bundy vytiahnem mobil, v zozname posledných hovorov nájdem jeho meno a stlačím vytáčať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdvihne mi to na druhé zazvonenie. V pozadí mlezní nejaké dieťa a zároveň sa niekoľkí ľudia hlasno smejú, preto poriadne nepočujem, čo mi hovorí. Na tretí raz konečne porozumiem, zvrtnem sa na päte, zbehnem dole schodami a naskočím do auta, aby som sa vydala za ním. Viem, že tunel je zavretý pre rekonštrukciu, tak to zoberiem okľukou cez priemyselné centrum. Uškŕňam sa ako blázon, očakávajúc perfektný večer pri partii pokru s priateľmi.

Kováč Matej

Kováč Matej

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Koláč, jednoducho pečený. Mám rád písanie a blog je pre mňa miesto, kde si môžem ulaviť. Zoznam autorových rubrík:  Úlohy s MarlenkouSlovenské článkyEnglish titlesMade for TravianSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu